Minimale inspanning, maximaal resultaat
Als ondernemer droom je ervan om zoveel mogelijk gebruikers en klanten te bereiken. Dat doe je door in te zetten op verschillende kanalen zoals je website, je sociale media, een nieuwsbrief, of podcast… Maar die inspanningen vragen tijd, waar het je nu wellicht al aan ontbreekt.
Bij Digital Climax beseffen wij hoe belangrijk het is om een groot publiek aan te spreken. Bovendien weten wij als geen ander hoe kostbaar jouw tijd is. Ontdek hoe het opzetten van een Content Universum jou als bedrijf een minimum aan input vergt, maar een maximum aan output oplevert.
Wat is een Content Universum?
Een Content Universum is het geheel van bedrijfscontent verspreid over meerdere mediakanalen. Dit netwerk, dat specifiek is voor jouw bedrijf, legt de focus op één onderwerp. En verspreidt jouw verhaal via meer dan één kanaal. Bij SEO leg je de focus op drie pijlers, namelijk techniek, content en autoriteit. Content Universum maakt hierbij deel uit van de pijler content.
Het doel van een Content Universum is het efficiënt uitbouwen van Thought Leadership. Hierbij fungeer jij als persoon of bedrijf als expert binnen jouw vakgebied. Hoe? Door op zoek te gaan naar wat er leeft bij je gebruikers. En deze issues te bespreken op zo veel mogelijk verschillende kanalen.
Waarom een Content Universum?
SEO baseert zich, naast techniek en autoriteit, op content. Om teksten te schrijven die relevant zijn voor jouw bedrijf, heb je de juiste input nodig. In plaats van te mailen, te bellen of online te interviewen, nodigen we jou éénmaal per kwartaal uit in onze opnamestudio.
Gewapend met camera en microfoon luisteren wij naar jouw bedrijfsverhaal. Dit audio- en beeldmateriaal vormt de basis voor al jouw contentcreatie. Zo genereer jij met dezelfde input heel wat extra output en bespaar je kostbare tijd.
We bundelen deze informatie tot een geheel van content. En gebruiken die voor tal van toepassingen:
- Webinars
- Podcasts
- Blogberichten
- YouTube video’s, zowel long form opnames als shorts
- Spotifyfragmenten of volledige afspeellijsten die een bepaald thema behandelen
- Social media berichten, reels of video’s (LinkedIn, TikTok, Instagram, Facebook)
- Websiteartikelen
Hoe bouw je een Content Universum?
Het bouwen van dit universum start altijd bij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek. Door na te gaan wat de zoekintentie is van jouw doelgroep, krijg je inzicht in wat er leeft. Ga op zoek naar de vragen die gebruikers stellen. Denk aan zoekopdrachten zoals “hoe vervang ik de filter van mijn koelkast” of “hoe bouw ik een SEO-proof website”. Deze topics vormen de basis voor je outline en je eerste opnames.
Met welk soort opname je start, is afhankelijk van je zoekwoorden en de vraagstukken waarop je focust. Bespreek je een topic door antwoorden te geven op vragen van gebruikers, dan is een webinar of podcast ideaal. Heeft jouw doelpubliek nood aan een verhelderende tutorial? Dan trekken we er samen op uit en nemen we ter plaatse beeldmateriaal op. Zo geef jij gebruikers een blik achter de schermen en zet je jouw woorden om in de praktijk.
Jij deelt, als expert in je vak, nuttige informatie over een bepaald thema. Deze content vormt de fundering van jouw Content Universum. Verwerk deze specifieke informatie vervolgens tot video- en audioboodschappen, later tot long form opnames, shorts, blogs en ten slotte tot YouTube-video’s, Spotifyfragmenten, social media posts en websiteartikelen.
Op slechts een paar uur tijd creëer je een schatkist aan bruikbare informatie die je op elk moment weer opentrekt en raadpleegt.
Het belang van een Content Universum
Ben jij een expert in jouw vak? Weet jij als geen ander hoe jouw producten gebruikt worden? Deel jij je kennis en ervaring graag met zoveel mogelijk gebruikers en klanten? Dan biedt een Content Universum jou dé ideale oplossing.
Digital Climax focust zich op SEO, ofwel Search Engine Optimization. Dit omvat het proces waarin jij je website en content zodanig optimaliseert, dat Google jouw pagina’s een hogere positie bezorgt op de zoekresultatenpagina, de SERP. De zoekmachine verkiest websites die technisch volledig op punt staan, die relevante inhoud plaatsen en beschikken over kwaliteitsvolle backlinks. Voldoet jouw website aan de vereisten? Dan rankt jouw pagina hoger en trek je meer organisch verkeer aan.
Ook EEAT (experience, expertise, authoritativeness en trustworthiness) speelt een belangrijke factor bij het ranken van jouw website. Door in te zetten op een Content Universum, laat je aan je gebruikers merken dat jij een menselijke expert bent in je vak. En bouw je aan je trustworthiness, ofwel het vertrouwen van je bezoekers.
We merken dat Google niet alleen traditionele websites toont op zijn befaamde SERP. Ook andere soorten media zoals video of afbeeldingen belanden tussen de getoonde zoekresultaten. Net daarom is het belangrijk om te bouwen aan een Content Universum, waarbij je dezelfde inhoud verspreidt over zo veel mogelijk kanalen.
Ontdek de voordelen en het belang van een Content Universum:
- Je vergroot jouw online zichtbaarheid en trekt meer organisch verkeer
- Je gebruikt dezelfde evergreen content op verschillende kanalen, wat de basis vormt voor een langetermijnverhaal.
- Door relevante antwoorden te bieden op de vragen van je gebruikers, scoort jouw content automatisch beter.
- Gebruikers zien jou als een echte expert in je vak, waardoor je autoriteit vergroot.
- Je krijgt als ondernemer, met een minimale inspanning, een maximaal resultaat.
Waarom Digital Climax gelooft in Content Universums
Ook voor Digital Climax biedt een Content Universum een cruciale meerwaarde:
- Omdat jij je verhaal in je eigen woorden vertelt, voelen wij meteen wat jouw tone-of-voice is. En kunnen wij jouw exacte woorden
- Wij krijgen onmiddellijk de juiste context mee, aangezien we tijdens de opnames van je webinar of podcast voldoende tijd hebben om in detail te treden.
- Ons team krijgt in no-time inzicht in jouw bedrijfsverhaal en gebruikt deze input als basis voor jouw contentplanning.
- Onze experten beschikken over een schatkist aan informatie en hoeven jou niet meer te storen wanneer ze input nodig hebben.Door regelmatig analyses uit te voeren en op zoek te gaan naar nieuwe potentiële vraagstukken, vullen we jouw kist eenvoudig verder aan.
Input zonder vervaldatum
Het succes van je Content Universum staat of valt bij de kwaliteit van je inhoud. Kies altijd voor evergreen content, informatie die ook morgen of binnen een jaar nog relevant is. Geld en energie die je nu investeert, renderen op korte én lange termijn.
Eenmaal jouw basispakket aan informatie gevuld is, vormt het een diepgaande bron aan content waar jij makkelijk een volledig kwartaal mee covert. Splits je hele input op in stukken en verdeel deze fragmenten over je verschillende kanalen.
Leg bijvoorbeeld eerst de focus op een webinar of podcast. Ze bieden jouw gebruikers een uitgebreide eerste blik in jouw bedrijfsactiviteiten en/of producten. Uit deze opnames haal je stukken audio- of videofragmenten, die je deelt als shorts, blogberichten of long form opnames. En dit zowel op YouTube, Spotify, sociale media als op je eigen website.
De nadruk op content
Het Content Universum heeft zijn naam niet gestolen. De kern van deze techniek bevindt zich in de tweede SEO-pijler, namelijk content. Maar als je echt wilt scoren op de SERP en je wilt bovenaan de zoekresultaten belanden, dan richt je best je pijlen ook nog op techniek en autoriteit.
Relevante teksten, audio- of videofragmenten, blogberichten of artikels vormen de rode draad van jouw Content Universum. Maar hoe overtuigend jouw inhoud ook is, wanneer de technische aspecten van je website niet op punt staan, kom je zelfs niet in aanmerking om te eindigen in de top 10 op de SERP. Of wanneer je betrouwbaarheid niet sterk genoeg is voor Google, omwille van het ontbreken van backlinks, rankt jouw website nooit zoals gewenst.
Vermijd dat je afhankelijk bent van slechts één mediakanaal. Gebruik het divers aanbod aan communicatiestromen om jouw stem te laten horen. Schreeuw het van alle SEO-daken, wees trots op wie je bent en wat je doet. En deel die professionele kennis met je gebruikers.
Stappenplan voor jouw Content Universum
1) Zoekwoordenonderzoek, de bouwsteen van jouw contentnetwerk
De meeste ondernemers willen graag aanwezig zijn op verschillende mediakanalen, maar worstelen met de inhoud. Ze weten niet wat ze moeten bespreken, welke onderwerpen ze moeten aansnijden of welke problemen ze moeten aanpakken.
Voer daarom eerst een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit en ga op zoek naar de topics die leven bij je gebruikers. Zoek naar relevante problemen, vraagstukken of thema’s die nood hebben aan een oplossing of antwoord. En gebruik deze inhoud om content te maken.
Stel jezelf de volgende drie vragen tijdens het uitvoeren van je zoekwoordenonderzoek:
- Wat wil je vertellen als bedrijf?
- Wat wilt de bezoeker lezen?
- Wat wilt Google zien?
Na het beantwoorden van deze vragen weet je perfect wat er speelt bij je gebruikers. En leer je welke zoekwoorden zij gebruiken en hoe zij hun zoekopdracht uitvoeren. Na een grondige analyse houd je een lijst over van kernwoorden die een meerwaarde leveren aan jouw organisatie.
Deze opsomming van zoekwoorden fungeert als basis voor jouw contentplanning. Je stelt een schema op van de verschillende onderwerpen en details die je bespreekt. Verwerk je verschillende zoekwoorden in al je mediakanalen en contentcreatie.
2 ) Stippel vooraf je route uit
Per onderwerp maak je een soort van skelet, een analyse van een bepaald zoekwoord en zijn synoniemen. Denk vooraf na wat jouw gebruiker wilt weten en waarom hij een zoekopdracht uitvoert.
Ga na met welke zoekintentie hij een zoekmachine inschakelt. Zoekt hij informatie, wilt hij iets leren of is hij op zoek naar een specifiek product? En pas vervolgens het doel van je content op aan.
Hierna beslis je op welke vragen je een antwoord geeft, welke (sub)titels je gebruikt en met welke CTA (Call To Action) je je bezoeker overtuigt om actie te nemen.
3) Starten met een webinar of podcast?
Nu je weet wat je moet bespreken, ga je na waar en hoe je deze informatie moet delen. We overlopen hieronder welke verschillende mediakanalen beschikbaar zijn en wat hun specifieke eigenschappen zijn. Starten doen we met een webinar of podcast. Voor beide kanalen heb je kwalitatief opnamemateriaal nodig, dat je eventueel huurt.
Webinar
Maak vooraf reclame voor je webinar via mail of op je sociale media. Gebruikers schrijven zich in en vullen een contactformulier in. Op het moment van je webinar klikken bezoekers op de bijgevoegde link en nemen ze deel. Tijdens een livestream bespreek je een bepaald onderwerp en deel je je kennis en expertise. Kijkers plaatsen eenvoudig reacties of stellen vragen via een chatfunctie.
Voor het opnemen van een webinar heb je een hoogwaardige camera nodig op een stabiele ondergrond. Plaats hem op een statief of op een tafel. Kies vooraf of je rechtstaat of zit.
Zorg voor een duidelijke audio-opname, ofwel met een aparte microfoon die gekoppeld is aan je video, ofwel gebruik je het geluid van je camera zelf. Neem je webinar op in een ruimte zonder geluidsoverlast, zoals onze opnamestudio 😉, en ga bij voorkeur voor een neutrale achtergrond (eventueel met je logo) staan.
Podcast
Je praat, liefst met twee, over een bepaald onderwerp. Jullie bespreken veelvoorkomende vragen en geven meteen relevante antwoorden. Neem je podcast op in een ruimte met een goede akoestiek, weinig echo en zo min mogelijk geluidsoverlast. Zorg, per persoon, voor een degelijke microfoon om je geluid op te nemen.
Praat gedurende de hele opname door, zonder te stoppen met praten of zonder bepaalde stukken opnieuw te doen. Achteraf kan je eventueel nog fouten knippen uit je volledige opname. Gebruikers beluisteren jullie aflevering het waar en wanneer ze willen.
4) Andere mediakanalen
YouTube video
- Upload je video-opname als MP4 op je YouTube kanaal.
- Je video duurt minimaal 33 seconden.
- Kies voor een beeldverhouding van 16:9.
- Upload je video in een minimale resolutie van 1280 x 720 pixels.
- Zorg voor een titel van maximum 100 tekens, plaats je zoekwoord vooraan.
- Voeg een beschrijving van je video toe van maximaal 5000 tekens.
Laat je inspireren door onze YouTube video over SEO en lange termijn denken.
YouTube Shorts
- Maximaal 60 seconden lang.
- Verticaal gefilmd.
- Upload je fragment in een resolutie van 1080 x 1920 pixels.
- Voeg #shorts toe in je titel of beschrijving.
- Handig om kort iets te bespreken of ergens reclame voor te maken.
Instagrampost
- De afmeting van je vierkante foto is 1080 x 1080 pixels, ofwel 1:1 formaat.
- Kies je voor een liggende afbeelding, dan is je foto 1080 op 608 pixels groot.
- Een staande foto is 1080 x 1350 pixels.
- Plaats een enkele foto.
- Of kies voor een carrousel, een verzameling van foto’s. Let dan wel op dat al je foto’s vierkant zijn.
- Voeg de juiste hashtags toe en verwerk hier je zoekwoord(en) in.
- Je posts worden verzameld op je feed. Zorg voor een mooi geheel in kleuren of foto’s.
Bekijk ons voorbeeld van een Instagrampost.
Instagram reel
- Kies voor een 9:16 formaat, ofwel 1080 x 1920 pixels.
- Inhoud verdwijnt weer na 24u, dus enkel handig om tijdelijk iets mee te delen.
- Maximaal 15 seconden lang.
- Voeg een link of call to action toe om volgers naar je website te trekken.
- Ideaal om een blik achter de schermen te geven.
Instagram video
- Upload je staande video in 4:5 formaat, ofwel 1080 x 1350 pixels.
- Je liggende video heeft de afmeting 1080 x 608 ofwel 1.91:1 formaat.
- Minimaal 3 seconden, maximaal 60 seconden lang.
- Voeg ondertiteling toe (voor slechthorenden en gebruikers die hun video’s zonder geluid bekijken).
- Handig om je onderwerp uitgebreider te bespreken.
Tiktok video
- Plaats een video van 1080 x 1920 pixels, ofwel 9:16 formaat.
- Minimaal 3 seconden, maximaal 10 minuten. Maar houd altijd de aandacht van je kijker. Houd je boodschap zo kort en flitsend mogelijk.
Facebook stories
- 9:16 formaat, ofwel 1080 x 1920 pixels.
- Maximaal 15 seconden lang.
- Inhoud verdwijnt weer na 24u.
- Upload je video-opname als MP4 of MOV.
Facebook video
- Uploaden als MP4 of MOV.
- Deel een opname met een afmeting van 1280 x 720 pixels.
- Kies voor een opgenomen video, of ga live (filmen in portretstand).
- Maximaal 240 minuten, maar houd het liever zo kort en boeiend mogelijk. Lange video’s hebben meer tijd nodig om te laden.
- Voeg relevante hashtags toe, inclusief je zoekwoord(en).
Facebook post met foto
- Deel relevante informatie, aangevuld met beeldmateriaal of product(vermelding)en.
- Je afbeelding is 1200 x 628 pixels.
- Voeg hashtags toe waarin je je zoekwoord verwerkt.
- Tag eventueel bijdragers of personen waarvoor deze informatie relevant is. En verhoog zo je bereik.
Blogbericht
- Kies een korte en duidelijke URL.
- Schrijf een SEO-tekst waarin je met kennis van zaken een onderwerp bespreekt.
- Zorg voor een overtuigende titel en verwerk je zoekwoord. Denk bijvoorbeeld aan ‘5 tips’ of ‘10 adviezen’ die de lezer overtuigen om door te klikken.
- Vul correcte metadata
- Motiveer je lezer in de inleiding om door te lezen. Doe een belofte.
- Gebruik overtuigende titels.
- Voeg relevante afbeeldingen toe.
Afspeellijst Spotify
- Upload je fragment als MP3 file met hoogwaardige audiokwaliteit.
- Je bestand mag maximaal 200Mb zijn. Dit komt overeen met ongeveer 83 minuten aan 320Kbps (kilobit per seconde) en 200 minuten aan 128Kbps. Hoe hoger het aantal kilobits per seconde, hoe hoger de audiokwaliteit van je bestand.
Artikel op website
- De meeste bezoekers lezen je berichten op hun smartphone, pas ze dus aan voor mobiele weergave.
- Comprimeer je afbeeldingen zodat ze de laadsnelheid van je pagina niet vertragen. En voeg beschrijvende alt-tags
- Gebruik de juiste metadata.
- Schrijf overtuigende titels met je zoekwoorden erin verwerkt.
- Leg voldoende interne links naar andere relevante pagina’s op je website.
Bekijk het websiteartikel over YouTube SEO op onze site en laat je inspireren.
Bericht op LinkedIn
- Overtuig lezers met je eerste zin.
- Vermijd lange tekstblokken.
- Voeg een of meerdere opvallende visual toe om de aandacht van je publiek te trekken.
- Afbeeldingen moeten van hoogwaardige kwaliteit zijn. Minimaal 552 x 276 pixels groot en maximaal 5 MB. Voeg de juiste alt-tags toe.
- Post je een video in plaats van een afbeelding? Ideaal is deze 30 tot 60 seconden lang en voorzien van ondertiteling.
- Plaats een redactioneel artikel van maximaal 1000 woorden. Voeg opsommingstekens toe voor een duidelijk overzicht. Rond je artikel af met een call-to-action. Tag andere LinkedIn-gebruikers om je bereik en interactiviteit te vergroten.
- Publiceer een nieuwsbrief of een serie van nieuwsbrieven.
- Upload PowerPointpresentaties, Wordbestanden of informatieve pdf’s. En vergeet zeker niet om bijdragers te vermelden en krediet te verlenen.
Bekijk hier een voorbeeld van een LinkedIn post.
Voorbeeld van een Content Universum
We tonen jou het gebruik en het belang van een Content Universum graag aan de hand van een concreet voorbeeld.
Jouw bedrijf verkoopt tapijten van hoogwaardige kwaliteit. Een uitgebreid zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in de zoekopdrachten van je gebruikers. “Hoe reinig ik mijn tapijt?” is één van de veelvoorkomende vragen. Onze experten voerden een analyse uit en stelden vooraf volgende vragen op:
- Hoe reinig ik mijn tapijt?
- Hoe reinig ik mijn wollen tapijt?
- Hoe reinig ik mijn hoogpollig tapijt?
- Hoe reinig ik mijn tapijt met stoomreiniger?
- Hoe vaak moet ik mijn tapijt reinigen?
- Welke producten gebruik ik om mijn tapijt te reinigen?
- Kan ik mijn tapijt zelf reinigen?
- Waar kan ik mijn tapijt laten reinigen?
Hieruit leiden we af dat veel gebruikers worstelen met de hoe-vraag die betrekking heeft op tapijt reinigen. We plannen een opnamemoment in van ongeveer 4 uur. Dit levert jou 3 tot 4 opnames van 45 minuten op. Wij voorzien vooraf een aantal vragen over de reiniging van tapijten, die je zelf nog aanvult met nuttige antwoorden en relevante content.
Je komt alleen of per twee langs in onze podcastruimte en we starten de opnames. Jullie praten op een natuurlijke manier, maar met de nodige focus, over de vooropgestelde onderwerpen. Vertel waarom het belangrijk is om je tapijt tijdig te reinigen, welke producten je nodig hebt, waar je die koopt, welke stappen je onderneemt enzovoort.
We nemen niet alleen jullie verhaal op, maar maken ook beelden van dit ‘interview’. Onze experten beschikken na deze opnames over een pak beeld- en audiomateriaal, dat de basis vormt voor jouw contentplanning en -creatie.
We monteren de videobeelden en maken er, per onderwerp, een interactieve en overtuigende boodschap van. En verwerken het audiomateriaal tot uitgebreide interessante podcastafleveringen.
Elk afzonderlijk fragment splitsen we daarna nog eens op in kleine stukken content die we gebruiken voor shorts, blogberichten, YouTubevideo’s, Instagramposts, Spotify-afleveringen of websitepagina’s.
Door relevante content te delen en antwoord te bieden op de vraag die leeft bij veel bezoekers, bouw je aan je expertise. Als verdeler van tapijten weet jij als geen ander hoe je ze reinigt. Bezoekers weten je hierdoor niet alleen te vinden voor de aankoop van een tapijt, maar na een aantal maanden doen ze weer beroep op jouw kennis en ervaring.
Essentiële tools voor jouw Content Universum
Om een correct en vooral uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit te voeren, maak je gebruik van een aantal handige SEO-tools. Zet ze vooral in om een duidelijk beeld te krijgen van de kernwoorden die jouw gebruikers hanteren.
Google Search Console
Deze tool biedt jou een overzicht van jouw huidige prestaties in Google. Haal je URL door de Google Search Console en analyseer onder andere op welke positie jouw website scoort, hoe vaak gebruikers doorklikken op jouw pagina’s op basis van hun zoekopdracht en hoeveel backlinks jouw site heeft.
Aan de hand van deze statistieken bepaal je welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw website. Gebruik deze als een rode draad doorheen je Content Universum. En stem elk mediakanaal hierop af. Lees alles over het gebruik van deze tool in onze Google Search Console gids.
Je ziet in het voorbeeld hieronder welke zoekopdrachten vaak worden uitgevoerd, hoeveel klikken ze opleveren en in hoeveel vertoningen dit resulteert. Dit geeft je een concreet inzicht in welke keywords voor jou belangrijk zijn. Neem deze mee in je zoekwoordenonderzoek en nadien ook in je contentcreatie.
Ahrefs
De keywords explorer van Ahrefs vormt de ultieme basis voor jouw zoekwoordenonderzoek. Geef een aantal kernwoorden en hun synoniemen in. De tool geeft jou per term een schatting van het zoekvolume (globaal of per land), de moeilijkheidsgraad van dit woord, je positie op de SERP en nog veel meer.
Zoom je in op een bepaald zoekwoord, dan krijg je ook gerelateerde of overeenkomende termen te zien. Deze categorieën maken het mogelijk om per onderwerp op zoek te gaan naar andere relevante termen en je schatkist aan informatie uit te breiden. Ontdek wat je nog allemaal kan in onze Ahrefs handleiding.
We nemen hieronder het voorbeeld voor de zoekwoorden ‘seo’, ‘seo bureau’ en ‘seo copywriter’. Ahrefs geeft een schatting weer van je keyword difficulty (de moeilijkheidsgraad om hoog te ranken), het globale zoekvolume en het hoofdonderwerp waartoe dit onderwerp behoort.
Hierna kan je nog op zoek gaan naar overeenkomende termen (bijvoorbeeld SEO betekenis, SEO marketing, wat is SEO en SEO tools) of gerelateerde termen (zoals SEA, Google SEO, SEO website, SEO afkorting en SEO tips)
Op basis van deze informatie maak je in Excel een lijst van zoekwoorden die relevant zijn voor jouw organisatie en jouw topics. Gebruik deze als rode draad doorheen je contentcreatie.
Alternatieve tools voor zoekwoordenonderzoek zijn SEMrush of Ubersuggest (lees hier onze Ubersuggest handleiding).
Answer The Public
Voor je aan de slag gaat met je zoekwoordenonderzoek, raden we aan om de tool AnswerThePublic te raadplegen. Je ontdekt er welke termen bezoekers gebruiken om een zoekopdracht uit te voeren. Pas je land en gekozen taal aan om het juiste resultaat te krijgen. Geef je een onderwerp in, dan geeft de tool jou een overzicht van vragen die gerelateerd zijn. Denk aan hoe, wat, waarom, wie, wanneer enzovoort. Al deze vragen geven jou tonnen inspiratie om zelf aan de slag te gaan.
Wanneer we als voorbeeld ‘keramische tegel’ ingeven, krijgen we volgende vragen ter inspiratie:
Hieruit leiden we af dat gebruikers vooral op zoek zijn naar antwoorden op hoe-vragen en wat-vragen. Speel hier op in door bijvoorbeeld een tutorial te maken waarin je laat zien hoe je een tegel slijpt of reinigt. Of schrijf een informatief artikel waarin je de specificaties van een keramische tegel toelicht.
Lees alles over deze tool in onze AnswerThePublic handleiding.
Kapwing
Deze tool is een absolute must voor het bewerken van jouw videomateriaal. Met Kapwing voeg je, eventueel op basis van bestaande templates, je logo, afbeeldingen en muziek toe. Optimaliseer je video met ondertiteling. Kapwing genereert deze automatisch, jij hoeft je zinnen enkel nog na te lezen en te corrigeren waar nodig.
YouTube Studio
Maak eerst een Google-account aan en gebruik dit om een account aan te maken op YouTube. Klik door naar YouTube Studio en maak je eigen kanaal aan (op naam van je bedrijf). In YouTube Studio plaats je video’s, analyseer je prestaties, beheer je reacties en genereer je ondertiteling. Je beheert er ook je shorts, livevideo’s en ander beeld- en audiomateriaal.
OBS Studio
Een handige tool om meerdere bronnen, zoals audio, video, presentaties en afbeeldingen te verwerken. Gebruik OBS Studio bijvoorbeeld om een webinar te maken waarin je zowel je presentatie, als jezelf deelt (een Picture in Picture). Koppel het programma aan YouTube en ga in een handomdraai live. Of synchroniseer je audio-opname feilloos met je videomateriaal.
Wie helpt Digital Climax?
Jij wil je kennis delen met je doelgroep. En je wil liefst zo veel mogelijk gebruikers tegelijk bereiken. Maar je hebt geen idee hoe je dit aanpakt. Digital Climax staat voor je klaar. Samen zetten we de nodige stappen om jouw Content Universum te bouwen. Minimale inspanning, maximaal resultaat.
Hoe helpt Digital Climax?
Ontdek hoe Digital Climax jou helpt met jouw Content Universum:
- uitvoeren van zoekwoordenonderzoek
- opstellen van je contentplanning
- per kwartaal 1/2 dag video- en audiomateriaal opnemen
- verwerken van jouw input tot webinars en podcasts
- opsplitsen van content en deze verspreiden over eerdere kanalen
- regelmatig nieuwe analyses uitvoeren
Inhoudsopgave: Content Universum
- Wat is een Content Universum?
- Waarom een Content Universum?
- Hoe bouw je een Content Universum?
- Het belang van een Content Universum
- Waarom Digital Climax gelooft in Content Universums
- Input zonder vervaldatum
- De nadruk op content
- Stappenplan voor jouw Content Universum
- Voorbeeld van een Content Universum
- Essentiële tools voor jouw Content Universum
- Wie helpt Digital Climax?
- Hoe helpt Digital Climax?