SEO-specialist

SEO bureau Hoger Scoren in Google Logo

Wat is een SEO-specialist?

Een SEO-specialist is een echte expert op het gebied van SEO. Hij kent de wereld van zoekmachineoptimalisatie als zijn eigen broekzak en weet dus perfect hoe jouw website hoger kan scoren op de SERP. Een SEO specialist zorgt ervoor dat jij organisch gevonden wordt in zoekmachines.

SEO specialist

Wat doet een SEO-specialist?

Een SEO-specialist helpt jou om je website beter vindbaar te maken voor Google en gebruikers. Daarvoor gebruikt hij de wondere wereld van SEO. Op die manier zorgt de SEO-specialist voor een duurzame groei, de resultaten gaan namelijk veel langer mee dan die van SEA.

Hoe werkt een SEO specialist?

Een SEO-specialist begint doorgaans met een analyse van je huidige website en content. Op basis daarvan kijkt hij wat er anders en beter kan. Ook een concurrentieanalyse behoort tot het takenpakket van een SEO-specialist. Hij creëert een op maat gemaakte SEO-strategie voor jouw bedrijf, volgt die op en past zich flexibel aan, aan het steeds wijzigende algoritme van Google.

Verschil met een WordPress SEO specialist

Een WordPress SEO specialist focust zich vooral op websites gemaakt op het populaire CMS. Logisch! Er bestaat echter weinig verschil met een ‘gewone’ SEO specialist. De technologie zit wat anders in elkaar maar verder loopt SEO hetzelfde over verschillende systemen heen. WordPress is wel het meest gebruikte CMS ter wereld. Je kan er dus vanuit gaan dat vrijwel iedere SEO-specialist ervaring heeft met SEO voor WordPress.

Hoe vind ik een SEO-specialist (die bij mij past)?

SEO-specialisten vind je tegenwoordig overal, toch is er vaak meer vraag dan aanbod. Je kiest er best eentje die aansluit bij jouw bedrijf, missie, visie en aanpak. Dat doe je door in gesprek te gaan met verschillende SEO-specialisten. Je zal snel merken of jullie denkwijze overeenkomt.

Vraag ook zeker naar eerdere projecten, zodat je de website en content van hun andere klanten kan bekijken en vergelijken.

Op zoek gaan naar een SEO-specialist doe je makkelijk via Google. Bijvoorbeeld door een van de volgende zoekopdrachten in te voeren:

  • SEO-specialist
  • Beste SEO-expert
  • SEO-bureau
  • Online marketingbureau
  • SEO-specialisten in de buurt

Je komt er ongetwijfeld eentje tegen bij jou in de buurt. Ook wij kunnen jouw SEO onder handen nemen. Daarvoor kan je ons altijd contacteren.

Waarop letten bij een SEO-specialist?

Wanneer je hebt beslist om volop in te zetten op SEO kan je op zoek naar een specialist om je hierbij te helpen. SEO vereist heel wat, specifieke, kennis en ervaring. We geven je hier alvast enkele richtlijnen om mee te nemen in het selectieproces.

Korte termijn bestaat niet

SEO is een lange termijn strategie. Resultaten behalen op korte termijn is vrijwel onmogelijk. Let dus op dat je niet valt voor “binnen x maanden op positie 1 in Google”. Die belofte kan niemand je jammer genoeg maken.

Garanties geven kan niet

Ook garanties kan je niet krijgen. Google update het algoritme dagelijks. Af en toe komt er een grote update. Door het juiste pad te bewandelen heb je hier minimaal last van. Toch kan je heel wat schommelingen ervaren in posities. Denk daarbij aan je concurrent die juist ook aan de slag gaat met SEO bijvoorbeeld.

Wanneer iemand je garandeert op positie 1 te verschijnen mogen je alarmbellen dus gerust afgaan. Zo beloven wij dat we hiernaar streven, jammer genoeg kunnen we die belofte niet geven. Al blijft het natuurlijk wel het doel van een samenwerking.

Is er een klik?

SEO vraagt veel werk. Je gaat dus ettelijke uren samenwerken, heel wat overleggen en input geven. Wanneer je een klik hebt met jouw toekomstige SEO-specialist verloopt die samenwerking eens zo vlot.

Die klik moet er trouwens ook langs de kant de SEO-specialist zijn. Zo weet je zeker dat er interesse is in jouw bedrijf en wat je doet.

Wat zijn de referenties van de SEO-specialist?

Op basis van referenties kan je alvast bekijken voor welk type bedrijf de SEO-specialiste al aan de slag ging. Denk daarbij aan grootte, cultuur, groei, … 

SEO is over verschillende niches vrijwel hetzelfde. Toch ligt de interesse van de specialist misschien anders. Kijk vooral naar het type bedrijf en de structuur ervan om te bepalen of het tussen jullie kan werken. Uiteraard neem je ook SEO resultaten mee in dit proces.

Hoeveel kost een SEO specialist?

De kostprijs van een SEO specialist (in België) varieert tussen de €65/u en €200/u. Al maakt iedere specialist natuurlijk de eigen rekening. Jouw prijs hangt sterk af van de ervaring, kennis en SEO resultaten van de specialist.

De prijs van een SEO expert staat sterk in verhouding met resultaten. De strategie op lange termijn maakt dat je vaak meer bespaart dankzij SEO dan dat de specialist jou kost. Zo kan je de advertentie kraan langzaamaan dichter schroeven en hierop besparen. SEO kost je namelijk geen advertentie budgetten.

Ook vraag en aanbod spelen een rol in de prijs van jouw SEO specialist. Zo kan je in Amerika zelfs prijzen tot meerdere honderden euro’s per uur voorgeschoteld krijgen. Daar zit natuurlijk heel wat meer concurrentie op de markt. Hierdoor stijgen de prijzen voor een SEO specialisat vaak mee.

Heb ik een SEO-specialist nodig?

Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van jouw eigen kennen en kunnen. Heb jij al veel kennis opgedaan over SEO, bijvoorbeeld door onze SEO-handleiding te lezen en rond te neuzen tussen al onze artikels over SEO voor beginners? Dan is het best mogelijk dat jij jouw SEO helemaal zelf in handen kan nemen! Natuurlijk moet je er ook de tijd voor hebben. SEO is nu eenmaal een werk van lange adem. And we love it!

Mis jij de kennis en/of de tijd om het zelf te doen? Dan kan een SEO-specialist jou helpen om beter gevonden te worden in Google. En dat heeft natuurlijk alleen maar voordelen.

Vacature SEO specialist

Om ons team SEO specialisten uit te breiden zijn wij op zoek naar een SEO knaller. Kom jij ons team versterken? Dan bouw je mee aan de SEO voor fijne klanten. Met een sterke focus op resultaten gaan we aan de slag. Dat is niet alleen hoger scoren in Google maar vooral meer omzet genereren voor de klant. We denken dus verder dan de standaard SEO specialist.

Functieomschrijving van een SEO-specialist

De algemene veresiten voor een SEO specialist kan je hieronder terugvinden.

Profiel:

  • Je hebt kennis van zaken: SEO, Google en digitale media zijn je beste vrienden.
    • Of toch zeker goesting om snel veel bij te leren!
  • Je hebt een achtergrond in of volgde een opleiding in digitale media, communicatie, IT, marketing, …
  • Je bent communicatief sterk: contact met klanten schrikt je niet af
  • Je hebt een vlotte pen: sterke SEO-teksten schrijven is je tweede natuur
  • Je kent het Google algoritme van binnen en van buiten én volgt de laatste updates nauwkeurig op
  • Je kan werken met verschillende SEO-tools

Kan je al deze competenties in 1 persoon vinden? Waarschijnlijk niet. Daarom bouwen we aan een team van SEO-specialisten waarbinnen ieders zijn ding kan doen. Je specialiseert je dus in 1 van de 3 SEO pijlers: technisch, content of autoriteit.

Samen bieden we zo de nodige specialisaties aan in 1 pakket.

 

Takenpakket:

  • Zoekwoordenonderzoek uitvoeren
  • Analyses van de website en content maken
  • SEO-strategie opstellen, uitvoeren en opvolgen
  • Linkbuilding strategie opstellen, uitvoeren en opvolgen
  • On-page en off-page SEO-optimalisaties uitvoeren
  • SEO-copywriting: je schrijft kwalitatieve content op basis van de juiste zoekwoorden
  • Concurrentieanalyses uitvoeren
  • De juiste doelgroepen vaststellen

 

Solliciteer als SEO specialist

Wil jij mee in ons team SEO specialisten? We horen graag van je!

axl@digital-climax.be

SEO-specialist inschakelen

Wil je een SEO-specialist inschakelen? Neem dan zeker contact op. We staan je graag bij in jouw tocht naar de top van de zoekmachines. Daarbij zetten we ons in voor een duurzame SEO aanpak met focus op resultaat.

We bekijken graag over een klik tijdens een vrijblijvende kennismaking. Wie weet kunnen we nadien samen aan de slag om jullie SEO te verbeteren.