Freelance
SEO specialist
Als freelance SEO specialist zetten we ons in om jouw website hoger te laten scoren in de zoekmachines. We gaan aan de slag met technische optimalisaties, content en zetten white-hat linkbuilding in. Zo ranken we hoger en trek je meer verkeer aan.
- Onmiddellijk inzetbare kennis & ervaring
- In-house team experts
- Wij gaan voor resultaat
- SEO-traject op maat
- Open communicatie
Wat doet een SEO-specialist?
Een SEO-specialist zorgt ervoor dat websites hoger scoren in Google door middel van search engine optimization. In de eerste plaats geeft de SEO-specialist advies aan bedrijven en hun medewerkers. Zo kan hij de webdesigner bijstaan bij het ontwerpen van een SEO-geoptimaliseerde website en de copywriters advies geven over hoe ze sterke SEO-teksten kunnen schrijven.
Digital Climax gaat een stap verder. Dankzij onze jarenlange ervaring in de online marketing kunnen we heel wat optimalisaties zelf uitvoeren.
Taken van een SEO-specialist
Het takenpakket van een SEO-specialist is divers. Daarom focussen we op wat jij nodig hebt om hoger te scoren. Denk aan:
- Zoekwoorden onderzoek
- SEO audit & strategie opzetten
- Technische SEO optimalisaties adviseren/uitvoeren
- Indexatie problemen oplossen
- Linkbuilding plan uitwerken
- Content creatie
- Concurrentie analyse
Kortom zorgt een SEO-specialist (intern of extern) ervoor dat je website beter vindbaar is. Zo bereik je meer potentiële klanten.

Een Externe SEO-specialist inhuren
Een SEO-specialist ondersteund je online marketing team. Als SEO-expert adviseert en implementeert hij verbeteringen aan je website. Initieel maakt de specialist een plan op gekoppeld aan een strategie. In het verdere verloop werken we deze praktisch uit.
Hoe wij helpen
- SEO (Search Engine Optimisation)
- CRO (Conversion Rate Optimisation)
Wij blijven niet aan de zijlijn staan en gaan ook echt aan de slag met onze aanbevelingen.
Hoeveel kost een SEO-specialist inhuren?
De kostprijs van een SEO-consultant verschilt van specialist tot specialist. Bij somige SEO-specialisten kan je terecht per uur, anderen werken op projectbasis of bieden paketten aan.
Vraag zeker verschillende prijzen aan. De prijs van een SEO-specialist zal sterk afhangen van ervaring, resultaten en de gevraagde werken.
De uitdaging van iedere SEO-specialist?
Marketing is geen exacte wetenschap, die lijn kan je ook doortrekken naar SEO. Een SEO-specialist kan dus geen beloftes doen over resultaten. Wel zoek je best naar een specialist die alles op alles wilt zetten voor jouw bedrijf. Wij kunnen alvast niet wachten!
Tip: beloftes als “gegarandeerd op positie 1 in x weken” kan geen enkele SEO-specialist maken.

Ons team Freelance SEO-specialisten
Bij Digital Climax hebben we gekozen voor een team van SEO-specialisten waarbinnen ieders een eigen expertise heeft. Zo kunnen we ieder bedrijf op ieder vlak ondersteunen.
Technische SEO-specialist
Onze technische specialisten pluizen je website van boven tot beneden uit. Iedere SEO fout wordt onderzocht. Je ontvangt van ons geen leeg overzicht van fouten maar concrete oplossingen om te kunnen groeien.
Content SEO-specialist
Van zodra je website technisch op punt staat gaan we aan de slag met SEO content. Waar zijn mensen naar op zoek en hoe kunnen we hen opvangen. Een karwei waar onze SEO-copywriters van smullen.
Linkbuilding specialist
Nu je website in topconditie verkeert en voorzien is van kwalitatieve content is het tijd om autoriteit op te bouwen. We gaan op zoek naar kwalitatieve backlinks om de autoriteit van je website te verhogen.
Waarom een SEO-specialist inhuren?
Een SEO-specialist helpt je naar betere rankings. Je gaat aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Hierdoor verhoog je jouw organisch verkeer en trek je meer bezoekers aan.
In tegenstelling tot SEA betaal je niet per bezoeker. Hierdoor heeft SEO een van de hoogste ROI’s. Denk er wel bij dat je hiervoor op lange termijn moet denken. Je scoort namelijk niet op 1,2,3 bovenaan in de zoekmachines.
B2B SEO-specialist
SEO heeft een gigantische impact op B2B-marketing. Met SEO help je jouw toekomstige klanten met antwoorden. Zo bouw je vertrouwen op. De kunst bestaat erin de juiste zoekwoorden te selecteren binnen je strategie.
B2C SEO-specialist
Ook voor B2C is SEO razend populair. De zoektocht van de consument begint vaak in de zoekmachines. Met de juiste strategie vang je jouw klant op en kan je beginnen verkopen.

Het werk van een SEO-specialist
Wij vinden dat de belangrijkste taak van een SEO-specialist”opportuniteiten vinden” is. Een goede specialist combineert quick-wins en lange termijn doelen voor een optimaal resultaat.
On-page SEO
Een deel van dat werk gebeurt op je website zelf. Denk dan vooral aan problemen lokaliseren, oplossen en content ontwikkelen.
Off-page SEO
Ook naast je website kan je heel wat optimaliseren. Backlinks blijven een belangrijk onderdeel van het Google algoritme.

Verschil met een WordPress SEO specialist
Een WordPress SEO specialist focust zich vooral op websites gemaakt op het populaire CMS. Logisch! Er bestaat echter weinig verschil met een ‘gewone’ SEO specialist. De technologie zit wat anders in elkaar maar verder loopt SEO hetzelfde over verschillende systemen heen. WordPress is wel het meest gebruikte CMS ter wereld. Je kan er dus vanuit gaan dat vrijwel iedere SEO-specialist ervaring heeft met SEO voor WordPress.
Hoe zorgt een SEO specialist voor resultaat?
SEO is een krachtig middel om meer leads aan te trekken. Het is wel een vak apart, door er dag-in dag-uit mee aan de slag te gaan leer je het algoritme kennen en weet je hoe je kan optimaliseren. Als SEO specialist heb je dat traject al voor verschillende websites doorlopen. Zo herkent jouw specialist patronen, ziet hij complexe problemen en weten we waar bij te sturen.
Een SEO specialist focust op de 3 SEO-pijlers
Om hoger te scoren in zoekmachines gaat een goede SEO-specialist aan de slag met de basis van SEO. Die basis rust op 3 pijlers waarmee je aan de slag kan.

Content
Kwalitatieve content is de basis van een zoekmachine. De missie van een zoekmachine is immers om de zoeker te helpen zoeken naar informatie.
Om die zoekers tevreden te houden moeten ze dus de juiste informatie of interessante content naar voren schuiven. Zonder zoekopdrachten valt hun verdienmodel namelijk in duigen.
Een SEO-specialist helpt je met het uitwerken, uitdenken en uitschrijven van je content.
Techniek
Deze pijler heeft doorheen de jaren een sterke evolutie doorgemaakt. Denk maar aan de opkomst van mobiele toestellen. Sinds enkele jaren moet een website responsief zijn om zoekers tevreden te stellen.
Ook hier dient de technische kant als factor om je betrouwbaarheid en kwaliteit van je website te bepalen. Het is vaak de eerste stap die goed ingesteld moet staan voor je SEO.
Klassiek begint een SEO specialist dan ook met een technische audit. Zo leggen we de fundering van onze strategie.
Autoriteit
Vaak bekeken als de moeilijkste stap van SEO. Het opbouwen van autoriteit ook wel linkbuilding genoemd. Dat gebeurt voor Google het liefst op een natuurlijke manier. Een goede website met kwalitatieve content trekt namelijk vanzelf backlinks aan.
Doorheen de jaren werden die links flink uitgebuit. Hierdoor heeft Google fors moeten ingrijpen. Heel wat tactieken vallen nu onder black-hat SEO.
Je SEO specialist zal dan ook sterk moeten letten op de kwaliteit van backlinks en aansturen wat kan en niet kan.

SEO-specialist met ervaring
We delen onze SEO ervaring graag met jou. Of we er nu samen aan werken of jij er zelf mee aan de slag kan. SEO kan ieder bedrijf vooruit helpen. Om die kracht te ontdekken delen we onze ervaring, expertise en kennis in onze blog.
Optimaliseren voor SearchGPT en andere LLM’s
Optimaliseren voor SearchGPT en andere LLM’s Gebruikers van ChatGPT Plus en ChatGPT Team gebruiken sinds november 2024 de chatbot ook als zoekmachine. De komende maanden wordt de nieuwe functie SearchGPT beschikbaar voor gebruikers zonder abonnement. OpenAI, het...
Content Universum
Minimale inspanning, maximaal resultaatAls ondernemer droom je ervan om zoveel mogelijk gebruikers en klanten te bereiken. Dat doe je door in te zetten op verschillende kanalen zoals je website, je sociale media, een nieuwsbrief, of podcast… Maar die inspanningen...
Helpful content gids
Helpful content: de oudste SEO trend In augustus 2022 lanceert Google de eerste Helpful Content Update. Die wordt bijgewerkt in december 2022 en september 2023. Google hecht duidelijk veel belang aan behulpzame inhoud voor zijn gebruikers. Moet je je zorgen maken om...
Technische SEO
Scoor in Google dankzij je technische SEOWervende teksten, prachtige plaatjes, flitsende video’s… Natuurlijk zijn die belangrijk om bezoekers van je website te overtuigen om actie te ondernemen. Maar dan moeten die bezoekers er wel eerst zijn. Daar bestaan...
WordPress SEO gids
Over WordPressWordPress is een Content Management System (CMS). Het is gebaseerd op PHP code en biedt een systeem om content te beheren zonder technische kennis. Zo bouw je zelfs zonder kennis van code een perfect functionerende website. In deze ‘WordPress SEO gids’...
Handleiding [4 stappen voor 2025]
SEO handleiding: hoger scoren in Google Dat willen we allemaal. Want het is cruciaal voor jouw bedrijf. Maar hoe pak je dat aan? Dat ontdek je in dit artikel. Je krijgt een onmiddellijk toepasbaar stappenplan. Volg je dat? Dan scoor je hoger in Google en andere...
Zoekwoorden onderzoek: Hoe pak je dat aan?
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Met een zoekwoorden onderzoek kom je te weten en bepaal je welke zoekwoorden voor jouw bedrijf interessant zijn om op te scoren in zoekmachines zoals Google. Een degelijk onderzoek houdt rekening met allerlei factoren waarop we in...
Linkbuilding: Wat zijn backlinks en hoe krijg je ze?
Wat zijn backlinks? En hoe relevant is linkbuilding in 2025? Wil je scoren in Google? Dan zijn er drie basisvoorwaarden waaraan je website moet voldoen. Allereerst moet je website technisch in orde zijn: snelle hosting, responsive, logische structuur. Tweede...
Ecommerce SEO voor webshops
E-commerce SEO: Meer omzet met je webshop Een e-commerce site brengt heel wat SEO uitdagingen mee. In deze gids ontdek je hou je jouw webshop kan optimaliseren voor betere posities in Google en meer omzet. We brengen praktische e-commerce SEO-tips samen met bewezen...
Content Cluster voor SEO
Wat is een content cluster?Een content cluster is een samenhangend geheel van verschillende stukken content (blog artikels, afbeeldingen, video’s …). Ieder onderdeel beschrijft een deel van of versterkt het overkoepelende onderwerp. Zo creëer je interessante content...
SEO cases van onze specialisten
Dit deden onze SEO-specialisten
Van niet te vinden naar omzetmachine
Bij de eerste kennismaking was deze klant niet te bespeuren op relevante zoekwoorden. We gingen aan de slag met een uitgebreide analyse en stelden een plan op maat op.
Vandaag de dag trekt de website meer dan 1000 bezoekers per maand aan. Heel wat interessante leads maar vooral extra bestellingen maken dat deze campagne de klant helpt groeien.



Top positie in Google
Om meer klanten naar hun zaak te brengen gingen we aan de slag met SEO. We lieten een nieuwe website bouwen en zetten vanaf stap 1 in op een goede vindbaarheid. We begeleiden je dan ook van A-Z voor knappe resultaten.
In de cijfers hieronder, van de afgelopen 3 maanden, zie je het effect van een doordachte SEO strategie. We geven geen advertentiebudget uit maar trekken toch heel wat nieuwe klanten aan met behulp van SEO.

Een ervaren SEO-specialist inzetten voor jouw bedrijf
De resultaten spreken voor zich. Wij zetten ons 150% in om jou bovenaan te krijgen in Google. Daarbij focussen we op resultaat en de doelstellingen van jouw bedrijf.
Wij zetten dan ook graag onze opgebouwde expertise in om ook jouw website te laten groeien. Een investering waarbij je niet kan verliezen.
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Bel ons gerust op of laat je gegevens achter. We spreken graag eens af om te bekijken hoe we ook jouw bedrijf bovenaan in Google krijgen.
Wil jij ook groeien?
Waarop letten bij een SEO-specialist?
Wanneer je hebt beslist om volop in te zetten op SEO kan je op zoek naar een specialist om je hierbij te helpen. SEO vereist heel wat, specifieke, kennis en ervaring. We geven je hier alvast enkele richtlijnen om mee te nemen in het selectieproces.
Korte termijn bestaat niet
SEO is een lange termijn strategie. Resultaten behalen op korte termijn is vrijwel onmogelijk. Let dus op dat je niet valt voor “binnen x maanden op positie 1 in Google”. Die belofte kan niemand je jammer genoeg maken.
Garanties geven kan niet
Ook garanties kan je niet krijgen. Google update het algoritme dagelijks. Af en toe komt er een grote update. Door het juiste pad te bewandelen heb je hier minimaal last van. Toch kan je heel wat schommelingen ervaren in posities. Denk daarbij aan je concurrent die juist ook aan de slag gaat met SEO bijvoorbeeld.
Wanneer iemand je garandeert op positie 1 te verschijnen mogen je alarmbellen dus gerust afgaan. Zo beloven wij dat we hiernaar streven, jammer genoeg kunnen we die belofte niet geven. Al blijft het natuurlijk wel het doel van een samenwerking.
Is er een klik?
SEO vraagt veel werk. Je gaat dus ettelijke uren samenwerken, heel wat overleggen en input geven. Wanneer je een klik hebt met jouw toekomstige SEO-specialist verloopt die samenwerking eens zo vlot.
Die klik moet er trouwens ook langs de kant de SEO-specialist zijn. Zo weet je zeker dat er interesse is in jouw bedrijf en wat je doet.
Wat zijn de referenties van de SEO-specialist?
Op basis van referenties kan je alvast bekijken voor welk type bedrijf de SEO-specialiste al aan de slag ging. Denk daarbij aan grootte, cultuur, groei, …
SEO is over verschillende niches vrijwel hetzelfde. Toch ligt de interesse van de specialist misschien anders. Kijk vooral naar het type bedrijf en de structuur ervan om te bepalen of het tussen jullie kan werken. Uiteraard neem je ook SEO resultaten mee in dit proces.
Heb ik een SEO-specialist nodig?
Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van jouw eigen kennen en kunnen. Heb jij al veel kennis opgedaan over SEO, bijvoorbeeld door onze SEO-handleiding te lezen en rond te neuzen tussen al onze artikels over SEO voor beginners? Dan is het best mogelijk dat jij jouw SEO helemaal zelf in handen kan nemen! Natuurlijk moet je er ook de tijd voor hebben. SEO is nu eenmaal een werk van lange adem. And we love it!
Mis jij de kennis en/of de tijd om het zelf te doen? Dan kan een SEO-specialist jou helpen om beter gevonden te worden in Google. En dat heeft natuurlijk alleen maar voordelen.