SERP Simulator

Url:

Titel:

Beschrijving:

Zoekwoorden:

Zoeken ...
Digital Climax SERP Tool
www.voorbeeld-url.be
Voorbeeld Titel
Dit is een voorbeeld van een zoekresultaat beschrijving. Het kan enkele vetgedrukte woorden bevatten die overeenkomen met de zoekopdracht.

SERP Simulator: zo toont Google jouw website

Wervelende tekst, schitterende afbeeldingen, een prachtige opmaak… Je nagelnieuwe pagina heeft alles om je online doelpubliek te verleiden en te verbazen. Minstens even belangrijk als de informatie die je deelt, is de informatie over die informatie. Die metadata gebruik je om zoekmachines en bezoekers te vertellen waaraan ze zich mogen verwachten. Maar hoe schrijf je de perfecte metadata, en hoe toont Google die? Dat ontdek je dankzij de SERP Simulator van Digital Climax.

Metadata ingeven in de SERP Simulator

Voor webpagina’s bestaat metadata concreet uit de paginatitel of page title en de metabeschrijving of meta description. Die verschijnen samen in de SERP, de Search Engine Results Page. De page title is de blauwe tekst die bezoekers aanklikken om naar je website te surfen, de meta description vertelt meer over de inhoud van je pagina.

Kort samengevat volg je deze regels voor je metadata:

  • Je paginatitel telt maximum 60 karakters, je metabeschrijving maximum 120 à 160.
  • Je paginatitel bevat je zoekwoord, liefst zo ver mogelijk vooraan.
  • Gebruik de titel niet om je bedrijfsnaam mee te geven, wel om unieke voordelen aan te duiden.
  • Gebruik in je metaomschrijving korte, engagerende zinnetjes met een duidelijke call to action.

Nog veel meer praktische tips vind je in onze gids voor metadata.

Zo werkt de SERP Simulator

Het stappenplan om te zien hoe Google jouw pagina toont

Is mijn page title wel overtuigend genoeg? Is mijn metabeschrijving niet te lang? En hoe gaat mijn webpagina eruitzien in de zoekresultaten? Het antwoord op al die vraag vind je dankzij onze SERP Simulator. Op deze manier ga je er eenvoudig zelf mee aan de slag.

 

  1. Voeg bovenaan de URL van je nieuwe pagina in. Voor onze pagina over SEO is dat bijvoorbeeld https://www.digital-climax.be/seo/.
  2. Bedenk een paginatitel, waarbij je rekening houdt met onze tips. Hou de kleuren in de gaten: oranje is te kort, blauw is precies goed, rood is te lang. Onze SEO-pagina bijvoorbeeld heeft als page title ‘SEO in 2024 | Wat is SEO & Hoe werkt het? [Beginnersgids]’.
  3. Voer je metabeschrijving Denk opnieuw aan onze tips en kijk opnieuw naar de ideale lengte. De meta description van onze landingspagina over zoekmachineoptimalisatie is ‘SEO staat voor Search Engine Optimization of Zoekmachine Optimalisatie. SEO is het proces om techniek, content & autoriteit te optimaliseren.’
  4. Vermeld hieronder je zoekwoorden. Scheid meerdere zoekwoorden van elkaar met een komma. Je zoekwoorden verschijnen in het vet in de beschrijving, precies zoals in de SERP.
  5. Mag het iets meer zijn? Vink dan het vakje ‘Geavanceerd’ aan en voeg je bedrijfsnaam toe en de URL van je favicon, het vierkante pictogram dat aan je website verbonden is en meestal je logo toont.

Tip

Niet zeker waar je favicon zit? Open je website, klik op je rechtermuisknop en kies ‘Paginabron weergeven’. Duw vervolgens Ctrl+F in en zoek naar ‘link rel=“icon”’.

Hulp nodig met schrijven van metadata, het invoeren in je website of het gebruik van onze SERP Simulator? Aarzel niet om ons te contacteren, we helpen je met plezier verder.