Freelance

SEO copywriter

Als freelance SEO copywriter zetten we ons in om jouw website hoger te laten scoren in de zoekmachines. We gaan aan de slag met technische optimalisaties, content en zetten white-hat linkbuilding in. Zo ranken we hoger en trek je meer verkeer aan.

  • Onmiddellijk inzetbare kennis & ervaring
  • In-house team experts
  • Wij gaan voor resultaat
  • SEO-traject op maat
  • Open communicatie

SEO copywriter inschakelen

0476 24 71 35

SEO voor beginners 2021 zoekmachine optimalisatie

Wat doet een SEO-copywriter?

Een SEO-copywriter zorgt ervoor dat websites hoger scoren in Google door middel van search engine optimization. In de eerste plaats schrijft de SEO-copywriter geoptimaliseerde teksten. Zo kan hij de webdesigner bijstaan bij het opstellen van een SEO-geoptimaliseerde website.

Digital Climax gaat een stap verder. Naast puur SEO-copywriting zetten we in op het gehele SEO plaatje. Met enkel SEO-teksten kom je er vandaag de dag jammer genoeg niet meer. 

Taken van een SEO-copywriter

Het takenpakket van een SEO-copywriter is divers. Daarom focussen we op wat jij nodig hebt om hoger te scoren. Denk aan:

  • SEO teksten schrijven
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Technische SEO optimalisaties adviseren/uitvoeren
  • Zoekintentie analyseren en verwerken in copy
  • Content creatie
  • Concurrentie analyse

Kortom zorgt een SEO-copywriter (intern of extern) ervoor dat je website beter vindbaar is met SEO-teksten. Zo bereik je meer potentiële klanten.

SEO Copywriter

Een Externe SEO-copywriter inhuren

Een SEO-copywriter ondersteund je online marketing team. Als SEO-expert adviseert en implementeert hij verbeteringen aan je website. Initieel maakt de copywriter een plan op gekoppeld aan een strategie. In het verdere verloop werken we deze praktisch uit.

Hoe wij helpen

Wij blijven niet aan de zijlijn staan en gaan ook echt aan de slag met onze aanbevelingen.

Hoeveel kost een SEO-copywriter?

De kostprijs van een SEO-specialist verschilt sterk. Bij somige SEO-copywriters kan je terecht per uur, anderen werken op projectbasis of bieden paketten aan.

Vraag zeker verschillende prijzen aan. De prijs van een SEO-copywriter zal sterk afhangen van ervaring, resultaten en de gevraagde werken.

De uitdaging van iedere SEO-copywriter?

Marketing is geen exacte wetenschap, die lijn kan je ook doortrekken naar SEO. Een SEO-copywriter kan dus geen beloftes doen over resultaten. Wel zoek je best naar een copywriter die alles op alles wilt zetten voor jouw bedrijf. Wij kunnen alvast niet wachten!

Tip: beloftes als “gegarandeerd op positie 1 in x weken” kan geen enkele SEO-copywriter maken.

 

Kosten SEO-copywriter

Ons team Freelance SEO’ers

Bij Digital Climax hebben we gekozen voor een SEO team waarbinnen ieders een eigen expertise heeft. Naast SEO-copywriting kijken we dus naar het complete plaatje. Zo kunnen we ieder bedrijf op ieder vlak ondersteunen.

Technische SEO

Onze technische SEO’ers pluizen je website van boven tot beneden uit. Iedere SEO fout wordt onderzocht. Je ontvangt van ons geen leeg overzicht van fouten maar concrete oplossingen om te kunnen groeien.

SEO-Copywriter

Van zodra je website technisch op punt staat gaan onze SEO-copywriters aan de slag. Waar zijn mensen naar op zoek en hoe kunnen we hen opvangen. Met specifieke SEO-content vangen we hen op in de SERP.

Linkbuilding

Nu je website in topconditie verkeert en voorzien is van kwalitatieve content is het tijd om autoriteit op te bouwen. We gaan op zoek naar kwalitatieve backlinks om de autoriteit van je website te verhogen.

Waarom een SEO-copywriter inschakelen?

Een SEO-copywriter helpt je naar betere rankings. Je gaat aan de slag met zoekmachine optimalisatie & SEO-teksten. Hierdoor verhoog je jouw organisch verkeer en trek je meer bezoekers aan.

In tegenstelling tot SEA betaal je niet per bezoeker. Hierdoor heeft SEO een van de hoogste ROI’s. Denk er wel bij dat je hiervoor op lange termijn moet denken. Je scoort namelijk niet op 1,2,3 bovenaan in de zoekmachines.

B2B SEO-copywriting

SEO heeft een gigantische impact op B2B-marketing. Met SEO-copywriting help je jouw toekomstige klanten met antwoorden. Zo bouw je vertrouwen op. De kunst bestaat erin de juiste zoekwoorden te selecteren binnen je strategie.

B2C SEO-copywriting

Ook voor B2C is SEO-copywriting razend populair. De zoektocht van de consument begint vaak in de zoekmachines. Met de juiste strategie vang je jouw klant op en kan je beginnen verkopen.

Freelance SEO-copywriter Inhuren

Het werk van een SEO-copywriter

Wij vinden dat de belangrijkste taak van een SEO-copywriter “opportuniteiten vinden” is. Een goede copywriter combineert quick-wins en lange termijn doelen voor een optimaal resultaat.

On-page SEO

Een deel van dat werk gebeurt op je website zelf. Denk dan vooral aan problemen lokaliseren, oplossen en content ontwikkelen.

Off-page SEO

Ook naast je website kan je heel wat optimaliseren. Backlinks blijven een belangrijk onderdeel van het Google algoritme. Hiervoor staat team autoriteit klaar. Zo kan de SEO-copywriter focussen op kwalitatieve teksten.

Kosten SEO-copywriter
SEO-Copywriter met ervaring

SEO-copywriter met ervaring

We delen onze SEO ervaring graag met jou. Of we er nu samen aan werken of jij er zelf mee aan de slag kan. SEO kan ieder bedrijf vooruit helpen. Om die kracht te ontdekken delen we onze ervaring, expertise en kennis in onze blog.

SEO Handleiding [4 stappen voor 2022]

SEO handleiding: hoger scoren in Google Dat willen we allemaal. Want het is cruciaal voor jouw bedrijf. Maar hoe pak je dat aan? Dat ontdek je in dit artikel. Je krijgt een onmiddellijk toepasbaar stappenplan. Volg je dat? Dan scoor je hoger in Google en andere...

Zoekwoorden onderzoek: Hoe pak je dat aan?

Wat is een zoekwoorden onderzoek? Met een zoekwoorden onderzoek kom je te weten en bepaal je welke zoekwoorden voor jouw bedrijf interessant zijn om op te scoren in zoekmachines zoals Google. Een degelijk onderzoek houdt rekening met allerlei factoren waarop we in...

Linkbuilding: Wat zijn backlinks en hoe krijg je ze?

Wat zijn backlinks? En hoe relevant zijn ze in 2022? Wil je scoren in Google? Dan zijn er drie basisvoorwaarden waaraan je website moet voldoen. Allereerst moet je website technisch in orde zijn: snelle hosting, responsive, logische structuur. Tweede belangrijke...

Ecommerce SEO voor webshops

E-commerce SEO: Meer omzet met je webshop Een e-commerce site brengt heel wat SEO uitdagingen mee. In deze gids ontdek je hou je jouw webshop kan optimaliseren voor betere posities in Google en meer omzet. We brengen praktische e-commerce SEO-tips samen met bewezen...

Content Cluster voor SEO

Wat is een content cluster?Een content cluster is een samenhangend geheel van verschillende stukken content (blog artikels, afbeeldingen, video’s …). Ieder onderdeel beschrijft een deel van of versterkt het overkoepelende onderwerp. Zo creëer je interessante content...

SEO & copywriting cases

Dit deden onze SEO-copywriters

Van niet te vinden naar omzetmachine

Bij de eerste kennismaking was deze klant niet te bespeuren op relevante zoekwoorden. We gingen aan de slag met een uitgebreide analyse en stelden een plan op maat op.

Vandaag de dag trekt de website meer dan 1000 bezoekers per maand aan. Heel wat interessante leads maar vooral extra bestellingen maken dat deze campagne de klant helpt groeien.

SEO copywriter resultaten - verkeer & omzet
Hoger scoren in Google dankzij een SEO copywriting
Betere posities in Google met een SEO consultant
SEO copywriter groei

Top positie in Google

Om meer klanten naar hun zaak te brengen gingen we aan de slag met SEO. We lieten een nieuwe website bouwen en zetten vanaf stap 1 in op een goede vindbaarheid. We begeleiden je dan ook van A-Z voor knappe resultaten.

In de cijfers hieronder, van de afgelopen 3 maanden, zie je het effect van een doordachte SEO strategie. We geven geen advertentiebudget uit maar trekken toch heel wat nieuwe klanten aan met behulp van SEO.

Hoge positie in Google dankzij een SEO copywriter

Een ervaren SEO-copywriter inzetten voor jouw bedrijf

De resultaten spreken voor zich. Wij zetten ons 150% in om jou bovenaan te krijgen in Google. Daarbij focussen we op resultaat en de doelstellingen van jouw bedrijf.

Wij zetten dan ook graag onze opgebouwde expertise in om ook jouw website te laten groeien. Een investering waarbij je niet kan verliezen.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Bel ons gerust op of laat je gegevens achter. We spreken graag eens af om te bekijken hoe we ook jouw bedrijf bovenaan in Google krijgen.

0476 24 71 35

Wil jij ook groeien?

Welke kennis heeft een SEO-copywriter nodig?

Een SEO-tekstschrijver moet bepaalde kennis en kwaliteiten hebben om goede SEO-teksten te schrijven. Taalvaardigheid, SEO-kennis en kennis of onderzoeksvaardigheden over het onderwerp zijn daarom een must.

SEO copywriter kennis

Taalvaardigheid

Om overtuigende en correcte teksten te schrijven is een goede kennis van de Nederlandse taal (of eender welke taal waarin je schrijft) belangrijk. Schrijffouten zijn uit den boze. Ook Google houdt er rekening mee of teksten correct geschreven zijn en of ze vlot leesbaar zijn. Het is als lezer niet fijn als je een zin meerdere keren moet lezen om hem te begrijpen. De jusite kennis over hoe je een goede tekst opbouwt mag dan ook niet ontbreken.

SEO-kennis

Om een sterke SEO-tekst te schrijven, heb je natuurlijk behoorlijk wat kennis over SEO nodig. Het is ook geen overbodige luxe als een SEO-copywriter zich heeft verdiept in online contentmarketing.

Als SEO-copywriter moet je precies weten hoe je Google kan bekoren met je teksten. Dat betekent onder andere dat een SEO-copywriter weet hoe hij een zoekwoordenonderzoek uitvoert, waar de zoekwoorden in de tekst moeten verschijnen en welke link er achter welke ankertekst moet komen.

Kennis over het onderwerp

De inhoud van een tekst moet natuurlijk kloppen. Dat betekent dat je als SEO-copywriter ook kennis over het onderwerp waarover je schrijft nodig hebt. In sommige gevallen sluit het onderwerp aan bij iets waar je veel over weet, dat is handig. Natuurlijk zal je soms teksten voor bedrijven schrijven die in een totaal andere sector zitten en waar jij dus niet veel over weet. In dat geval is het belangrijk dat je efficiënt en grondig research kan doen naar het onderwerp.

Google wil kwaliteitsvolle resultaten tonen. Een tekst vol fouten, of dat nu taalfouten zijn of verkeerde uitspraken over een onderwerp, ze worden hoe dan ook afgestraft met een lagere positie op de SERP.

 

Hoe word ik een SEO-copywriter?

Een SEO-copywriter word je niet van vandaag op morgen. Je weet nu al welke vaardigheden en kennis een goede SEO-tekstschrijver nodig heeft. Maar hoe word je nu écht een SEO-copywriter?

Ik ben een copywriter

Je hebt al ervaring als copywriter? Fantastisch! Dat maakt de stap naar SEO-copywriter heel wat kleiner.

Misschien krijg je tegenwoordig regelmatig de vraag of je ook SEO-teksten kan schrijven? De vraag wordt namelijk steeds groter. Aangezien jij al kennis hebt over copywriting, ontbreekt enkel de SEO-kennis nog. Om te leren hoe je in Google kan scoren, maak je er gewoon gebruik van! Op het internet zijn tal van websites te vinden die jou uitgebreid uitleggen hoe SEO juist werkt. Op onze website vind je alle nodige informatie om jouw SEO zelf in handen te nemen. Combineer die kennis met jouw copywriting-skills en je kan aan de slag!

Ik heb geen ervaring met copywriting

Start je helemaal van nul? Ook dan kan je SEO-copywriter worden. Je zal je dan wel moeten verdiepen in de wereld van copywriting én SEO. Ben je een beetje taalvaardig aangelegd, dan heb je zeker een streepje voor. Hou er rekening mee dat een nieuw vak leren veel tijd en inzet vraagt. En hier moet je er twee onder de knie krijgen…

Nadat je je goed ingelezen hebt, kan je beginnen oefenen. Begin met teksten schrijven voor jezelf, over onderwerpen waar je veel van af weet. Probeer jezelf constant te verbeteren en blijf bijleren. “Oefening baart kunst” zeggen we dan.

Waarom SEO-copywriting onder de knie krijgen?

Om een bedrijf succesvol online te krijgen, is SEO een belangrijke stap in dat proces. Je kan het natuurlijk ook uitbesteden, maar wanneer je zelf al wat kennis hebt, is het makkelijker om de teksten van anderen te beoordelen. Zo kies jij de beste SEO-copywriter die bij jouw bedrijf past óf kan je het gewoon helemaal zelf!

 

Waar vind ik een goede SEO-tekstschrijver?

SEO-copywriters vind je tegenwoordig overal. Maak gebruik van Google himself en zoek erop los. Lees de teksten van de auteurs grondig na. Past deze schrijfstijl bij mijn bedrijf? Zijn de teksten correct geschreven en vlot leesbaar? Voor welke klanten werken ze?

Neem contact op met verschillende SEO-copywriters die aan je eisen voldoen en ga in gesprek met hen. Je zal vanzelf merken wie het best aansluit bij jouw noden.

Bij veel freelance SEO-copywriters kan je terecht voor kleine opdrachten. Het staat je vrij er een aantal te contacteren en hen een tekst voor jou te laten schrijven. Nadien kan je vergelijken en beslissen welke tekst het best bij jouw bedrijf past en welke tekst het beste geoptimaliseerd is voor SEO.

Ben je op zoek naar een SEO-copywriter om vast in dienst te nemen? Laat de kandidaten dan een artikel schrijven zodat je hun schrijfstijl en SEO-kennis kan vergelijken. Zorg in dit geval dat je zelf al een en ander weet over SEO-copywriting of schakel een SEO-consultant in om je bij te staan.

Tip: Let er bij het zoeken naar een SEO-tekstschrijver goed op dat deze copywriter geen gebruik maakt van zogenaamde black hat SEO-technieken zoals keyword stuffing of inhoud stelen.

 

Zelf een goede SEO-tekst schrijven

Wil je graag zelf aan de slag met SEO-copywriting? Om je op weg te helpen geven wij je alvast een aantal richtlijnen mee om een sterke SEO-tekst te schrijven.

Voorbereiding is key(words)

Alles begint bij een goede voorbereiding. Er zijn een heleboel vragen om over na te denken nog voor je begint met schrijven:

  • Wat is je onderwerp?
  • Wat willen je lezers daarover weten?
  • Welke vragen wil je beantwoorden en/of welke problemen wil je oplossen?
  • Is er eigenlijk wel interesse voor dit onderwerp?

Met een zoekwoordenonderzoek achterhaal je relevante zoekwoorden voor het onderwerp. Je komt erachter waar mensen naar zoeken, wat ze willen weten en op welke vragen of problemen ze stoten. Er bestaan heel wat handige online SEO-tools om je op weg te helpen. De zoekwoorden die je kiest vormen een basis voor je tekst. Vergeet zeker niet om ook onderzoek te doen naar long-tail keywords. Het is vaak makkelijker om hierop te scoren omdat ze veel specifieker zijn.

Je SEO-tekst opbouwen

Om je SEO-tekst goed op te bouwen, moeten je zoekwoorden op de juiste plaats staan. Zorg dus dat ze voorkomen op volgende plekken:

  • In de <H1> titel.
  • In de <H2>, <H3>, … tussentitels. Je zoekwoord hoeft niet in élke titel te staan, maar komt best minstens 1 keer voor op elk niveau.
  • In je URL.
  • Verspreid doorheen je tekst, zonder dat je de tekst volpropt met keywords.

Tip: gebruik ook synoniemen om keyword stuffing te voorkomen.

Links toevoegen aan je tekst

Een goede SEO-copywriter gebruikt voldoende, maar niet overdreven veel, interne en externe links in zijn teksten. Vooral interne links zijn heel belangrijk. Ze zorgen er namelijk voor dat de lezer doorklikt naar andere pagina’s binnen jouw website. Voor Google is dat een teken dat jouw website interessant en relevant is.

Een goede link heeft een relevante ankertekst en brengt de lezer naar een interessante, relevante pagina. Interne links helpen Google ook beter begrijpen hoe jouw website in elkaar zit en welke pagina’s belangrijk zijn.

Denk aan de meta-titel en meta-omschrijving

Bij SEO-copywriting komt meer kijken dan alleen een sterke SEO-tekst schrijven. Ook de meta-titel en meta-omschrijving zijn een belangrijk onderdeel. Deze mogen niet te lang zijn, moeten duidelijk maken waar de pagina/tekst over gaat en bevat bij voorkeur ook een zoekwoord.

De inhoud is ook belangrijk

De inhoud van je tekst is natuurlijk even belangrijk, misschien wel belangrijker, dan alle andere SEO-aspecten. Je tekst moet relevant en interessant zijn en je lezers bekoren. Ook de lengte van de tekst doet ertoe. Zo schrijf je best teksten van minimaal 300 woorden om dunne content op je website te voorkomen.