Freelance
SEO Expert
Als freelance SEO expert zetten we ons in om jouw website hoger te laten scoren in de zoekmachines. We gaan aan de slag met technische optimalisaties, content en zetten white-hat linkbuilding in. Zo ranken we hoger en trek je meer verkeer aan.
- Onmiddellijk inzetbare kennis & ervaring
- In-house team experts
- Wij gaan voor resultaat
- SEO-traject op maat
- Open communicatie
Wat doet een SEO-expert?
Een SEO-expert zorgt ervoor dat websites hoger scoren in Google door middel van search engine optimization. In de eerste plaats geeft de SEO-expert advies aan bedrijven en hun medewerkers. Zo kan hij de webdesigner bijstaan bij het ontwerpen van een SEO-geoptimaliseerde website en de copywriters advies geven over hoe ze sterke SEO-teksten kunnen schrijven.
Digital Climax gaat een stap verder. Dankzij onze jarenlange ervaring in de online marketing kunnen we heel wat optimalisaties zelf uitvoeren.
Taken van een SEO-expert
Het takenpakket van een SEO-expert is divers. Daarom focussen we op wat jij nodig hebt om hoger te scoren. Denk aan:
- Zoekwoorden onderzoek
- SEO audit & strategie opzetten
- Technische SEO optimalisaties adviseren/uitvoeren
- Indexatie problemen oplossen
- Linkbuilding plan uitwerken
- Content creatie
- Concurrentie analyse
Kortom zorgt een SEO-expert (intern of extern) ervoor dat je website beter vindbaar is. Zo bereik je meer potentiële klanten.
Een Externe SEO-expert inhuren
Een SEO-expert ondersteunt je online marketing team. Als SEO-consultant adviseert en implementeert hij verbeteringen aan je website. Initieel maakt de expert een plan op gekoppeld aan een strategie. In het verdere verloop werken we deze praktisch uit.
Hoe wij helpen
- SEO (Search Engine Optimisation)
- CRO (Conversion Rate Optimisation)
Wij blijven niet aan de zijlijn staan en gaan ook echt aan de slag met onze aanbevelingen.
Hoeveel kost een SEO-expert?
De kostprijs van een SEO-specialist verschilt van expert tot expert. Bij somige SEO-expert kan je terecht per uur, anderen werken op projectbasis of bieden paketten aan.
Vraag zeker verschillende prijzen aan. De prijs van een SEO-expert zal sterk afhangen van ervaring, resultaten en de gevraagde werken.
De uitdaging van iedere SEO-expert?
Marketing is geen exacte wetenschap, die lijn kan je ook doortrekken naar SEO. Een SEO-expert kan dus geen beloftes doen over resultaten. Wel zoek je best naar een expert die alles op alles wilt zetten voor jouw bedrijf. Wij kunnen alvast niet wachten!
Tip: beloftes als “gegarandeerd op positie 1 in x weken” kan geen enkele SEO-expert maken.
Ons team Freelance SEO-experts
Bij Digital Climax hebben we gekozen voor een team van SEO-experts waarbinnen ieders een eigen specialisatie heeft. Zo kunnen we ieder bedrijf op ieder vlak ondersteunen.
Technische SEO-expert
Onze experts pluizen je website van boven tot beneden uit. Elk technisch SEO probleem wordt onderzocht. Je ontvangt van ons geen leeg overzicht van fouten maar concrete oplossingen om te kunnen groeien.
Content SEO-expert
Van zodra je website technisch op punt staat gaan we aan de slag met SEO content. Waar zijn mensen naar op zoek en hoe kunnen we hen opvangen. Een karwei waar onze SEO-copywriters van smullen.
Linkbuilding expert
Nu je website in topconditie verkeert en voorzien is van kwalitatieve content is het tijd om autoriteit op te bouwen. We gaan op zoek naar kwalitatieve backlinks om de autoriteit van je website te verhogen.
Waarom een SEO-expert inschakelen?
Een SEO-expert helpt je naar betere rankings. Je gaat aan de slag met zoekmachine optimalisatie. Hierdoor verhoog je jouw organisch verkeer en trek je meer bezoekers aan.
In tegenstelling tot SEA betaal je niet per bezoeker. Hierdoor heeft SEO een van de hoogste ROI’s. Denk er wel bij dat je hiervoor op lange termijn moet denken. Je scoort namelijk niet op 1,2,3 bovenaan in de zoekmachines.
B2B SEO-expert
SEO heeft een gigantische impact op B2B-marketing. Met SEO help je jouw toekomstige klanten met antwoorden. Zo bouw je vertrouwen op. De kunst bestaat erin de juiste zoekwoorden te selecteren binnen je strategie.
B2C SEO-expert
Ook voor B2C is SEO razend populair. De zoektocht van de consument begint vaak in de zoekmachines. Met de juiste strategie vang je jouw klant op en kan je beginnen verkopen.
Het werk van een SEO-expert
Wij vinden dat de belangrijkste taak van een SEO-expert “opportuniteiten vinden” is. Een goede expert combineert quick-wins en lange termijn doelen voor een optimaal resultaat.
On-page SEO
Een deel van dat werk gebeurt op je website zelf. Denk dan vooral aan problemen lokaliseren, oplossen en content ontwikkelen.
Off-page SEO
Ook naast je website kan je heel wat optimaliseren. Backlinks blijven een belangrijk onderdeel van het Google algoritme.
SEO-expert met ervaring
We delen onze SEO expertise graag met jou. Of we er nu samen aan werken of jij er zelf mee aan de slag kan. SEO kan ieder bedrijf vooruit helpen. Om die kracht te ontdekken delen we onze ervaring, expertise en kennis in onze blog.
Helpful content gids
Helpful content: de oudste SEO trend In augustus 2022 lanceert Google de eerste Helpful Content Update. Die wordt bijgewerkt in december 2022 en september 2023. Google hecht duidelijk veel belang aan behulpzame inhoud voor zijn gebruikers. Moet je je zorgen maken om...
Technische SEO
Scoor in Google dankzij je technische SEOWervende teksten, prachtige plaatjes, flitsende video’s… Natuurlijk zijn die belangrijk om bezoekers van je website te overtuigen om actie te ondernemen. Maar dan moeten die bezoekers er wel eerst zijn. Daar bestaan...
WordPress SEO gids
Over WordPressWordPress is een Content Management System (CMS). Het is gebaseerd op PHP code en biedt een systeem om content te beheren zonder technische kennis. Zo bouw je zelfs zonder kennis van code een perfect functionerende website. In deze ‘WordPress SEO gids’...
Handleiding [4 stappen voor 2024]
SEO handleiding: hoger scoren in Google Dat willen we allemaal. Want het is cruciaal voor jouw bedrijf. Maar hoe pak je dat aan? Dat ontdek je in dit artikel. Je krijgt een onmiddellijk toepasbaar stappenplan. Volg je dat? Dan scoor je hoger in Google en andere...
Zoekwoorden onderzoek: Hoe pak je dat aan?
Wat is een zoekwoorden onderzoek? Met een zoekwoorden onderzoek kom je te weten en bepaal je welke zoekwoorden voor jouw bedrijf interessant zijn om op te scoren in zoekmachines zoals Google. Een degelijk onderzoek houdt rekening met allerlei factoren waarop we in...
Linkbuilding: Wat zijn backlinks en hoe krijg je ze?
Wat zijn backlinks? En hoe relevant is linkbuilding in 2024? Wil je scoren in Google? Dan zijn er drie basisvoorwaarden waaraan je website moet voldoen. Allereerst moet je website technisch in orde zijn: snelle hosting, responsive, logische structuur. Tweede...
E-commerce SEO voor webshops
E-commerce SEO: Meer omzet met je webshop Een e-commerce site brengt heel wat SEO uitdagingen mee. In deze gids ontdek je hou je jouw webshop kan optimaliseren voor betere posities in Google en meer omzet. We brengen praktische e-commerce SEO-tips samen met bewezen...
Content Cluster voor SEO
Wat is een content cluster?Een content cluster is een samenhangend geheel van verschillende stukken content (blog artikels, afbeeldingen, video’s …). Ieder onderdeel beschrijft een deel van of versterkt het overkoepelende onderwerp. Zo creëer je interessante content...
SEO-expert cases
Dit deden onze SEO-experts
Van niet te vinden naar omzetmachine
Bij de eerste kennismaking was deze klant niet te bespeuren op relevante zoekwoorden. We gingen aan de slag met een uitgebreide analyse en stelden een plan op maat op.
Vandaag de dag trekt de website meer dan 1000 bezoekers per maand aan. Heel wat interessante leads maar vooral extra bestellingen maken dat deze campagne de klant helpt groeien.
Top positie in Google
Om meer klanten naar hun zaak te brengen gingen we aan de slag met SEO. We lieten een nieuwe website bouwen en zetten vanaf stap 1 in op een goede vindbaarheid. We begeleiden je dan ook van A-Z voor knappe resultaten.
In de cijfers hieronder, van de afgelopen 3 maanden, zie je het effect van een doordachte SEO strategie. We geven geen advertentiebudget uit maar trekken toch heel wat nieuwe klanten aan met behulp van SEO.
Een ervaren SEO-expert inzetten voor jouw bedrijf
De resultaten spreken voor zich. Wij zetten ons 150% in om jou bovenaan te krijgen in Google. Daarbij focussen we op resultaat en de doelstellingen van jouw bedrijf.
Wij zetten dan ook graag onze opgebouwde expertise in om ook jouw website te laten groeien. Een investering waarbij je niet kan verliezen.
Wat kunnen we voor jou betekenen?
Bel ons gerust op of laat je gegevens achter. We spreken graag eens af om te bekijken hoe we ook jouw bedrijf bovenaan in Google krijgen.
Wil jij ook groeien?
Hoe word ik een SEO-expert?
Een SEO-expert word je niet van vandaag op morgen. Om jezelf “expert” in een vak te noemen, moet je wel écht weten waar je het over hebt.
Opleiding tot SEO-expert
Om een SEO-expert te worden, kan je op zoek gaan naar een SEO-gerichte opleiding. Verschillende bedrijven bieden dit soort korte (online) opleidingen aan.
Er bestaat geen officiële opleiding tot SEO-expert waarmee je een diploma op bachelor- of masterniveau kan behalen. Wie nog studeert of gaat studeren en later SEO-expert wil worden, kiest best voor een opleiding in digitale media, communicatie, marketing of IT. Daarmee heb je al een sterke achtergrond om later de wereld van SEO in te duiken.
SEO-expert worden met zelfstudie
De kneepjes van het SEO-vak kan je ook zelf leren. Ook wanneer je geen achtergrond hebt in digitale media. Lang leve Google, waar je alle nodige informatie terug kan vinden. Natuurlijk vraagt dit veel discipline, tijd en inspanning. Om jezelf een SEO-expert te mogen noemen, ken je natuurlijk alle onderdelen zo goed mogelijk. Op onze website vind je alle informatie over SEO voor beginners terug. Zo kan je alvast aan je avontuur beginnen.