Keyword Research (KWR)

Wat is KWR?

KWR is de afkorting voor Keyword Research, ook wel gekend als zoekwoorden onderzoek.

Voor je begint aan een keyword onderzoek, ga je op zoek naar de zoekintentie. Deze bepaalt de reden van een zoekopdracht. Zo weet je als bedrijf exact waarom jouw bezoeker zoekt naar antwoorden. Hierna start je een keyword research op. Eenmaal je die informatie beet hebt, zet je in op bepaalde zoektermen. Deze zoekwoorden vormen een perfecte uitvalsbasis voor jouw volledige SEO strategie.

We gebruiken massaal zoekmachines om een antwoord te krijgen op heel wat vragen. Als bedrijf weet je best waar jouw potentiële klanten naar op zoek zijn. Zoeken ze bepaalde producten of diensten of verwachten ze een informatief antwoord op een simpele vraag? En belangrijker: welke woorden (keywords) pennen ze neer in de zoekbalk van hun zoekmachine?

vrouw die voor tabbladen staat met een vergrootglas erbij
Axl Van Steenacker

Over de auteur

Axl Van Steenacker

Sinds 2018 specialiseert Axl zich in het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Dankzij praktische ervaring legt hij problemen, optimalisaties en strategieën op tafel. Meer bezoekers aantrekken en overtuigen is de rode draad in zijn carrière.